Rött är kärlekens färg, INTE bondens!

Igår fick jag och Mia äntligen till det. Våra scheman passade och vi fick ihop en fikadejt på lilla Blå minsann.
Vi satt och pratade en lång stund om allt och inget, så som man kan göra med vissa. Det är så härligt. Efter fikan tvingade Mia med mig på en promenad, jag brukar inte ha så mkt emot det, fast i regn och nästan storm protesterade jag LITE, ändå blev det av. Och det var riktigt skönt faktiskt, även om man blev blöt. Fast som vi brukar säga till barnen på jobbet.. "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.." och motion är bra.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Då Mia beskrivit vår dag och mig så underbart på hennes blogg,
kände jag ett behov av att CITERA (som jag alltid gör).

Här kommer det:
"För min del så BLEV det verkligen av idag. Fikan alltså. Min mysstund med Charlotta. Det var mysigt värre, faktiskt. Vi tog våra små förskollärarben och styrde dem mot "Lilla Blå" där vi beställde in Te och tillbehör. "

"Efter mycket prat om ditt och datt, om smått och stort, och gott och ont, blev det tillslut en promenad. Jag tvingade ut stackars Charlotta i regn och rusk, men försökte för att stilla mitt lilla dåliga samvete för den påtvingade promenaden, se till att hon klädde på sig ordentligt (Som om hon inte kunde det själv). I Charlottas tambur hittade jag en varm jacka som jag gav som förslag att ta på i rusket. Detta avböjdes raskt av damen i fråga, med försvaret att hon inte ville se ut som en michelingubbe.... (det var en dunjacka). Så Charlotta tog på sig en väst och såg sådär sjukt cool ut som bara HON kan i sina svarta kläder a´la döskallevariant....och gick iväg för att promenera med sin hängivne vän RÖDA FARAN.

Så där gick vi, sjukt cool-snygga Charlotta och så jag...iförd de mest illröda termobyxor du kan tänka dig.
Ja, som värsta bonden ungefär... " (ur:
http://maias.blogg.se/) "

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Älskade Mia, Röda Faran, underbara människa. Enligt min åsikt så är du långt ifrån en bonde, det du skriker ut med dina KNALLRÖDA termobyxor är KÄRLEK, KÄRLEK och ÅTER KÄRLEK. För du är en av de mest snällaste och omtänksamma människor på denna jord och en av mina allra bästa vänner. Ibland tror jag du förstår mig bättre än vad jag själv gör. Du ser saker på mig som jag knappt vet är sant själv än. Du Rockar. Tack för att du finns i mitt liv <3


Ikväll blir det filmmys, matmys och sen inflyttningsfest. Många underbara människor ska träffas ikväll.
Puss på er alla mina godingar.



Kommentarer
Postat av: Mia

Snyft, en tår kom visst.
Puss på dig!!! DU är en av MINA bästa vänner. E>

Postat av: Tove

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-05-07 @ 21:43:51
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback